Muzeja piedāvātās nodarbības dod iespēju skolēniem izprast mākslu un vēsturi viņiem piemērotā, interesantā un interaktīvā veidā. Muzejā var nepastarpināti un tieši pārliecināties par mācību stundās pārrunāto un mācīto.

NODARBĪBAS VAR PIEMĒROT VISU VECUMU INTERESENTIEM!

PIETEIKŠANĀS un INFORMĀCIJA: Sandra Leitholde – muzeja skolotāja 29357343

Pieteikt divas dienas iepriekš!

 

IZGLĪTOJOŠĀS NODARBĪBAS:

Muzeja draugs

MUZEJA DRAUGS

Pirmasskolas un sākumskolas skolēniem
Nodarbību mērķis: Iepazīstināt skolēnus ar tuvāko kultūrvidi, kā arī radīt interesi par vēsturi, kultūru un mākslu.
Nodarbību vieta:  J.Rozentāla Saldus vēstures un mākslas muzejs, Striķu iela 22
Maksa par nodarbību: katram skolēnam 0.50 €
Bankas kartes neapkalpojam

NODARBĪBU TĒMAS:

  • Kas notiek muzejā?

Var piemērot sociālo zinību tēmai:
Es un mans laiks
Es savās mājās

  • Muzeja krājums – noslēpumainā lietu pasaule

Var piemērot sociālo zinību tēmai:
Es un mans laiks
Es savās mājās
Sena lieta

  • Ceļam Saldu!

Var piemērot sociālo zinību tēmai:
Es un mans laiks
Es savās mājās

  • Kalējdēls un māksla ( nodarbībā iepazīstina ar mākslinieku Jani Rozentālu)

Var piemērot sociālo zinību tēmai:
Es un mans laiks
Es lepojos ar savu ģimeni, skolu un valsti

  • Mākslinieka virtuve

Var piemērot sociālo zinību tēmai:
Mācību stunda muzejā
Mācību stunda muzejā

  • Žanrs un citi zvēri

Var piemērot sociālo zinību tēmai:
Mākslas darbs vidē
Nokrāsas un emocijas
Dzīvās bildes

  • Portrets

Var piemērot sociālo zinību tēmai:
Portrets
Mācību stunda muzejā

Individuālā spēle

Individuālās spēles  “ATVER”

Atnākot uz J.Rozentāla Saldus vēstures un mākslas muzeju, apskates laikā apmeklētāji INDIVIDUĀLI un PATSTĀVĪGI var veikt dažādus interaktīvus uzdevumus, kuriem instrukciju atradīs, atverot kastītes ar nosaukumu “ATVER!”

Kastītes atrodas:

  • Priedaika kolekcijā – gleznu domino, gleznu alfabēts un gleznu loto;
  • J.Rozentāla darbnīcā – uzmanības spēle “Ieskaties man acīs!”
Kas notiek muzejā?

KAS NOTIEK MUZEJĀ?

Vēlamais skolēnu skaits: 15(klasi nedala)
Nodarbības ilgums: 60-90 min.
Norises vieta: visas muzeja ēkas
Maksa: EUR 0,50 (skolēniem)/EUR 1.00 (pieaugušajiem)
Bankas kartes neapkalpojam

Skolēni tiek iepazīstināti ar muzeja ēkām, interjeru, muzeja funkcijām. Apskatot izstādes un ekspozīciju, skolēni uzzina kādi ir vizuālās mākslas veidi, kur atrast informāciju par mākslas darbu. Nodarbība ietver gan sarunas, gan praktisku darbošanos.

Tiek piedāvātas arī darba lapas ar teorētiskiem un praktiskiem uzdevumiem visās muzeja ēkās, ko apmeklētājs var aizpildīt patstāvīgi.

Darba lapu varianti

Izmantojot  darba lapas, apmeklētājiem ir iespēja  patstāvīgi iepazīt muzeju, iegūt informāciju par šeit notiekošo, uzzināt nozīmīgus un vēsturiskus faktus par Saldu un mākslinieku Jani Rozentālu, kā arī pašiem izpētīt kādu senu dokumentu.

Pamatinformācija darba lapās paliek nemainīga. Mainās tikai informācija par notiekošo mākslas izstāžu ēkā. Šeit redzamos paraugus var izmantot neizmainītus, var izpētīt tikai daļu no  muzeja piedāvājuma, kā arī elastīgi tos piemērot apmeklētāju interesēm.

Janis Rozentāls un viņa daiļrade

JANIS ROZENTĀLS UN VIŅA DAIĻRADE

Vēlamais skolēnu skaits: vienas klases skolēni vai mazāk
Nodarbības ilgums: 40-60 min.
Norises vieta: Rozentāla darbnīca
Maksa: 0,50 € skolēniem, 1.00 € pieaugušajiem
Bankas kartes neapkalpojam

Skolēni tiek iepazīstināti ar J.Rozentāla daiļradi, kā arī tuvāko kultūrvidi, tās izmaiņām laikā. Nodarbības ietver sarunas par formālām, saturiskām un vizuālām vērtībām cilvēkā, dabā un cilvēku virzītos procesos. Auditorija iepazītas ar J.Rozentāla mākslu tās daudzveidīgajās izpausmēs un veido pieredzi aprakstīt, un interpretēt mākslas darbu. Nodarbības papildina praktiska darbošanās, atbilstoši apmeklētāja interesēm vai konkrētai vizuālās mākslas programmas tēmai.

1.klasē saistībā ar vizuālās mākslas tēmu –

  • Ainava – tiek apspriests ainavu veidojošu objektu apjoms un līdzība vienkāršām ģeometriskām formām, ainavas reljefa īpatnības, faktūru izmantošanas iespējas. Tiek veidoti ainavas fragmenti un kolektīvs darbs no izveidotajiem fragmentiem.

2. klasē saistībā ar vizuālās mākslas tēmu –

  • Portrets – tiek apspriests cilvēka izskats, sociālais stāvoklis, rakstura un noskaņojuma attēlojuma veidi J.Rozentāla portretos. Pēc izvēles zīmē kopiju kādam no J.Rozentāla gleznotajiem portretiem.

3. klasē saistībā ar vizuālās mākslas tēmu –

  • Ainava aiz loga – tiek analizēta J.Rozentāla glezna „Saldus”- apspriesti objekti, kas redzami ainavā, to krāsas, formas, apgaismojuma iespaids. Sarunās tiek diskutēts, kas ir pastāvīgs un kas var mainīties ainavā.

4. klasē saistībā ar vizuālās mākslas tēmu –

  • Krāsu perspektīva ainavā – tiek risinātas sarunas par krāsām J.Rozentāla ainavās dažādos gadalaikos, analizēts kolorīts un noskaņa, perspektīviskās izmaiņas telpas attēlojumā, veidota stilizēta ainava ar vairākiem plāniem.

5. un 6. klasē saistībā ar vizuālās mākslas tēmu –

  • Portrets – tiek pētīti J.Rozentāla gleznotie portreti, apspriesta izmantoto izteiksmes līdzekļu daudzveidība, veikta salīdzināšana. Tiek skicēts cilvēka portrets, ievērojot sejas detaļu proporcijas un/vai gleznots iztēles portrets.
Iepazīsti mākslas valodu

IEPAZĪSTI MĀKSLAS VALODU

Vēlamais cilvēku skaits: ne vairāk kā 20 / vienas klases skolēni
Nodarbības ilgums: 40-60 min.
Norises vieta: Priedaika kolekcijas ekspozīcijā
Maksa: 0.50 € skolēniem, 1.00 € pieaugušajiem
Bankas kartes neapkalpojam

Kolekcija pārstāvēta ar J.Rozentāla, J.Valtera, K.Miesnieka, J.R.Tilberga, H.Vīkas, A.Stundas, I.Zeberiņa, V.Zeltiņa, V.Kalnrozes, N.Karagodina, I.Zariņa, E.Kalniņa, O.Jaunarāja, B.Baumanes, M.Tabakas, A.Naumova, J.Dimitera, A.Ameļkoviča u.c. izcilu latviešu mākslinieku darbiem.

Nodarbībās notiek plašāka iepazīšanās ar kolekcijā pārstāvēto mākslinieku daiļradi, individuāli apskatot un aprakstot darbus, iedziļinoties mākslinieka radītajos tēlos, mākslinieciskajā un tehniskajā izteiksmē, tā veidojot pieredzi analizēt, interpretēt un vērtēt mākslas darbus. Nodarbības papildina praktiska darbošanās, atbilstoši apmeklētāja interesēm vai konkrētai vizuālās mākslas programmas tēmai.

 1. klasē saistībā ar vizuālās mākslas tēmu –

  • Siluets – tiek apspriesti silueti, kas atrasti mākslas darbos. Praktiskā darbībā no papīra tiek izgriezti gleznā atrastie silueti, veidots radošs darbs no izgrieztajiem siluetiem.

 2. klasē saistībā ar vizuālās mākslas tēmu –

  • Krāsa glezniecībā – tiek apspriesta krāsa kā vizuāla vērtība gleznās, diskutēts, kā ar krāsu izvēli mākslinieks radījis īpašu noskaņu. Praktiskajā darbībā tiek zīmēta gleznas kopija, mainīta tās noskaņa, izmainot krāsas.
  • Pretkrāsas un to kontrasti – tiek apspriesti visdažādākie krāsu pretstati un tie tiek meklēti mākslinieku darbos, veidoti radoši darbi, izmantojot pretkrāsu pāri.
  • Klusā daba – izstādē tiek atrasti mākslas darbi klusās dabas žanrā, apspriesti atšķirīgi tās interpretācijas piemēri, kompozīcija, katra priekšmeta vieta uzstādījumā. Tiek zīmētas skices klusajai dabai no dažādiem priekšmetiem, kas redzami gleznu izstādē.

 3. klasē saistībā ar vizuālās mākslas tēmu –

  • Apgaismojums glezniecībā – tiek apspriests apgaismojuma daudzveidīgais attēlojums gleznās. Diskutēts par iespējamo apgaismojuma atrašanās vietu, veidu un raksturu. Praktiskajā darbībā zīmēti priekšmeti dažāda apgaismojuma ietekmē.
  • Gleznas telpa – tiek apspriesta iespējamā vieta, no kuras mākslinieks gleznojis katru konkrēto gleznu, diskusijā pārrunāts kā šī pati glezna izskatītos no cita skata punkta. Skolēniem tiek dota iespēja izvēlēties vienu mākslas darbu, iztēloties un aprakstīt savu iedomāto ceļu gleznas telpā un attēlot to no neierasta skata punkta.
  • Sižets gleznā – ar skolēniem tiek risinātas sarunas par sižetiem, to aktualitāti dažādos laikmetos, diskutēts par attēlotā notikuma iespējamu turpināšanos, par formas un satura vienotību. Skolēns tiek aicināts attēlot sižeta turpinājumu paša izvēlētā mākslas darbā.

 4. klasē saistībā ar vizuālās mākslas tēmu

  • Faktūra gleznā – tiek risinātas sarunas par gleznu glabāšanu, restaurāciju, par gleznas mūžu. Meklētas gleznas kolekcijā, kurās redzamas dažādas faktūras, apspriesti paņēmieni, kā mākslinieki tās veidojuši.

 5. klasē saistībā ar vizuālās mākslas tēmu

  • Uzbūve, stilizācija – tiek apskatīta gleznu kolekcija, pētīta priekšmeta, figūru uzbūve izvēlētajā darbā, saskatot tajā ģeometriskas formas. Zīmēta stilizēta izvēlētā darba kopija.

 6. klasē un 9. klasē saistībā ar vizuālās mākslas tēmu

  • Mākslas darbu kolekcija – skolēniem tiek pastāstīts par Priedaiku ģimenes gleznu dāvinājumu Saldum. Apspriesti tajā esošie mākslas darbi, to žanri, stili, kompozīcija. Tiek veikti interaktīvi uzdevumi grupā.

 7. klasē saistībā ar vizuālās mākslas tēmu

  • Siluets un krāsa – tiek analizēti fovisma izteiksmes līdzekļi un izmantotie glezniecības paņēmieni, krāsu laukumu izvietojums, to intensitāte un iedarbība. Praktiskajā uzdevumā skolēni glezno darbu, izmantojot spilgtas, izteiksmīgas krāsu attiecības.

 8. klasē saistībā ar vizuālās mākslas tēmu –

  • Gaisma gaisā – tiek analizēti impresionisma izteiksmes līdzekļi un kompozīcijas principi kā arī studēts krāsas lietojums mākslas darbā, gleznojot tā kopiju.
  • Telpiskums un stilizācija – tiek pētīts ainavas dalījums plānos, apspriestas daudzplānu kompozīcijas raksturīgākās iezīmes. Pēc izvēlētas ainavas tiek veidots shematisks, telpisks makets ar priekšplānu, vidusplānu un fonu.

 9. klasē saistībā ar vizuālās mākslas tēmu –

  • Forma plaknē un krāsa – tiek analizēts, kā attēlot apjomu plaknē, ar krāsu modelējot priekšmeta formu.
Kā senāk mācīja?

KĀ SENĀK MĀCĪJA?

Nodarbības ilgums: 60-120min.
Mērķauditorija: sākumskolas skolēni
Skolēnu skaits: līdz 20
Norises vieta: vēstures izstāžu zāle
Maksa: 0.50 € skolēniem, 1.00 € pieaugušajiem
Bankas kartes neapkalpojam

Tiek iepazītas un demonstrētas ar izglītošanos saistītas lietas no muzeja krājuma kolekcijas- mācību grāmatas, rakstāmrīki un citi ar skolu saistīti piederumi, kas lietoti skolās 19. gs. beigās un 20.gs. pirmajā pusē. Nodarbībās tiek dota iespēja arī pašiem pamācīties no vecajām mācību grāmatām un parakstīt ar neparastiem rakstāmrīkiem – zoss spalvu, spalvaskātu un tinti.

No grauda līdz maizei

NO GRAUDA LĪDZ MAIZEI

Mērķauditorija: 1-5.klase
Vēlamais skolēnu skaits: 10
Nodarbības ilgums: 40 min.
Norises vieta: Muzeja krājums
Maksa: 0.50€ skolēniem, 1.00€ pieaugušiem
Bankas kartes neapkalpojam

Bērniem tiek dota iespēja apskatīt lietas, kas saistītas ar maizes tapšanas procesu, no krājumā esošās etnogrāfisko priekšmetu kolekcijas, kā arī noklausīties nelielu muzeja darbinieka stāstījumu par tēmu ”No grauda līdz maizei”. Tēmas izpratnes nostiprināšanai, tiek piedāvātas darba lapas, kurās jāprot atbildēt uz jautājumiem. Bērni tiek iesaistīti mīklu minēšanā, kur atbilde rodama vizuālā formā.

Pēc katras darba lapas aizpildīšanas pareizās atbildes tiek izrunātas.

Ko stāsta senlietas?

KO STĀSTA SENLIETAS?

Mērķauditorija: 1-5.klase
Vēlamais skolēnu skaits: līdz 14 skolēniem
Nodarbības ilgums: 40 min.
Norises vieta: Muzeja krājums
Maksa: 0.50€ skolēniem, 1.00€ pieaugušajiem
Bankas kartes neapkalpojam

Skolēniem tiek rādīti senie darba rīki un sadzīves priekšmeti no muzeja krājuma etnogrāfisko priekšmetu kolekcijas- sētuve, abra, cibiņa, pieguļnieka taure u.c.. Tiek stāstīts par latviešu tradīciju- vakarēšanu, sasaistot to ar krājumā esošajiem priekšmetiem, lietām un tautastērpu. Interaktīvai darbībai tiek piedāvāts atminēt seno lietu pielietojumu un krustvārdu mīklu. Atbildes tiek pārrunātas un papildinātas ar muzeja speciālista stāstījumu.

Kad naudas vēl nebija

KAD NAUDAS VĒL NEBIJA

Mērķauditorija: 1.-9. klase
Nodarbības ilgums: 40 – 60min.
Maksa par nodarbību: 0.50 € skolēnam
Maksa par Saldus naudiņas kalšanu: 1,00 €
Bankas kartes neapkalpojam

Apmeklētāji interaktīvā veidā tiek iepazīstināti ar naudas izcelsmes pirmsākumiem un attīstību, preču naudas izmantošanu. Ir iespēja izkalt savu naudas gabalu pašrocīgi.

Amatu pamati

AMATU PAMATI

Mērķauditorija: 1.-9. klase
Nodarbības ilgums: 40 min .
Maksa par nodarbību: 0.50 € skolēnam
Bankas kartes neapkalpojam

Apmeklētāji apskata senāk lietotos darba rīkus, noskaidro priekšmeta pielietojumu un iespējamo amata nosaukumu. Spēles veidā apmeklētāji iepazīstas ar profesijām un amatiem, kas piekopti Saldus apkārtnē kopš 17.gs., izvērtē amatus, kas ir saglabājušies līdz mūsdienām, kā tie izmainījušies laika gaitā.

Atklāj sevi mākslā

ATKLĀJ SEVI MĀKSLĀ

Mērķauditorija: Piemērota gan bērniem, gan pieaugušajiem
Nodarbības ilgums: 40-60 min.
Maksa par nodarbību: 0.50 € skolēnam, 1.00 € pieaugušajam
Bankas kartes neapkalpojam

Apmeklētāji apskata senāk lietotos darba rīkus, noskaidro priekšmeta pielietojumu un iespējamo amata nosaukumu. Spēles veidā apmeklētāji iepazīstas ar profesijām un amatiem, kas piekopti Saldus apkārtnē kopš 17.gs., izvērtē amatus, kas ir saglabājušies līdz mūsdienām, kā tie izmainījušies laika gaitā.

Šī vietne izmanto sīkdatnes (cookies), lai analizētu mūsu datplūsmu, uzlabotu satura kvalitāti, pielāgotu saturu lietotāju vajadzībām un optimizētu tās darbību. Apmeklējot mūsu mājaslapu, Jūs piekrītat to izmantošanai. Sīkāk par sīkdatnēm un to dzēšanu lasi vairāk ... Lasīt vairāk

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close