Pirmdiena, 18. decembris, 2017.
Vārda dienas: Klinta, Kristaps, Kristers, Kristofers, Krists
Teksta versija Lielāki burti
Meklēt
 
 


   
Izglītojošas nodarbības
drukāt drukāt
JANIS ROZENTĀLS UN VIŅA DAIĻRADE 24. februāris drukāt
Vēlamais skolēnu skaits: vienas klases skolēni vai mazāk
Nodarbības ilgums: 40-60 min.
Norises vieta: Rozentāla darbnīca
Maksa: Ls 0.20; EUR 0,29 (skolēniem)
Ls 0.40; EUR 0,57 (pieaugušajiem)


Skolēni tiek iepazīstināti ar J.Rozentāla daiļradi, kā arī tuvāko kultūrvidi, tās izmaiņām laikā. Nodarbības ietver sarunas par formālām, saturiskām un vizuālām vērtībām cilvēkā, dabā un cilvēku virzītos procesos. Auditorija iepazītas ar J.Rozentāla mākslu tās daudzveidīgajās izpausmēs un veido pieredzi aprakstīt, un interpretēt mākslas darbu. Nodarbības papildina praktiska darbošanās, atbilstoši apmeklētāja interesēm vai konkrētai vizuālās mākslas programmas tēmai.

1.klasē saistībā ar vizuālās mākslas tēmu –
Ainava – tiek apspriests ainavu veidojošu objektu apjoms un līdzība vienkāršām ģeometriskām formām, ainavas reljefa īpatnības, faktūru izmantošanas iespējas. Tiek veidoti ainavas fragmenti un kolektīvs darbs no izveidotajiem fragmentiem.
Līdzi jāņem plastilīna gabaliņš katram

2. klasē saistībā ar vizuālās mākslas tēmu –
Portrets – tiek apspriests cilvēka izskats, sociālais stāvoklis, rakstura un noskaņojuma attēlojuma veidi J.Rozentāla portretos. Pēc izvēles zīmē kopiju kādam no J.Rozentāla gleznotajiem portretiem.
Līdzi jāņem krītiņi, zīmuļi.

3. klasē saistībā ar vizuālās mākslas tēmu –
Ainava aiz loga – tiek analizēta J.Rozentāla glezna „Saldus”- apspriesti objekti, kas redzami ainavā, to krāsas, formas, apgaismojuma iespaids. Sarunās tiek diskutēts, kas ir pastāvīgs un kas var mainīties ainavā.
Līdzi jāņem krītiņi, zīmuļi.

4. klasē saistībā ar vizuālās mākslas tēmu –
krāsu perspektīva ainavā – tiek risinātas sarunas par krāsām J.Rozentāla ainavās dažādos gadalaikos, analizēts kolorīts un noskaņa, perspektīviskās izmaiņas telpas attēlojumā, veidota stilizēta ainava ar vairākiem plāniem.
Līdzi jāņem krītiņi, zīmuļi.

6. klasē saistībā ar vizuālās mākslas tēmu –
Portrets – tiek pētīti J.Rozentāla gleznotie portreti, apspriesta izmantoto izteiksmes līdzekļu daudzveidība, veikta salīdzināšana. Tiek skicēts cilvēka portrets, ievērojot sejas detaļu proporcijas un/vai gleznots iztēles portrets.
Līdzi jāņem krītiņi, zīmuļi.